HTML

Kaszás György

kreatívigazgató, tréner és coach

Marketingkommunikációs és kreatív gondolkodás témákban szakmai fórumok gyakori előadója, szakmai könyvek szerzője.

MENNYIT GYAKOROLJ

2014.09.22. 16:39 Kaszás György Címkék: prezentáció proba tréning felkészülés készségek prezentáló

Mégis, mennyi időt kellene eltöltened próbával egy-egy prezentációd, előadásod előtt? Egy Herbert Research kutatás szerint az amerikai közép- és nagyvállalatok sales menedzserei és alelnökei igen sokkoló adatokat produkálnak a próbaprezentációra fordított időt illetőleg. E menedzserek a sales területen dolgozó beosztottjaiktól egy-egy prezentációra átlagban 30 perces előkészületet várnak el. A jó beosztottak pedig 20 vagy kevesebb percet szánnak erre. A kutatás következő adatai azonban még ennél is sokkolóbbak. A megkérdezett sales menedzserek 33 százaléka egy prezentáció előkészületeire 1 és 10 perc közötti időt szán, 29 százalékuk pedig 11 és 20 perc közötti időt pazarol el, bőkezűen. A kérdés nyilvánvaló. Mekkora siker várható el egy olyan prezentációtól, amelynek az előkészületeire a prezentáló 1, azaz egy percet szánt rá?

  • Churchillről mondták, hogy minden egyes beszéde minden egyes percére egy órányi előkészítés, próba esett.

  • Andy Dlugan tréner, coach és előadóverseny-győztes, a Six Minutes blog szerzője, a Face the Wind című előadását a 2007-es Toastmasters verseny előtt körülbelül százszor próbálta el. Próbált vezetés közben az autóban hat héten át, próbált a felesége és a lánya előtt és próbált a verseny előtt a hotelszobában.

  • Nancy Duarte, a Slideology című könyv szerzője, You have the power to change the world (Megvan az erőd ahhoz, megváltoztasd a világot) című, 18 perces TED előadását előzetesen harmincnyolc órán /!/ át gyakorolta. Miért? Mert tudta, hogy egy-egy prezentációja sikerén dollármilliói múlnak konzultációs és előadás-megbízások formájában. Tudja, hogy a gyakorlás jobb, mint például a teleprompter, a súgógép, amelyről felolvashatja szövegét, tekintve, hogy csak így biztosíthatja a szemkontaktust és a valódi kapcsolatot a hallgatóival.

  • “Steve rendszerint az előadásai előtti két napot főpróbákkal tölti. Az első napon azokat a részeken dolgozik, amelyekről úgy érzi, hogy a legtöbb figyelmet kívánják. Az új termékek termék- és technikai menedzserei mind a teremben vannak, várva, hogy sorra kerüljenek. Ők egyben Steve tesztközönsége is: gyakran kéri a visszajelzéseiket. /…/ Egy nappal a show előtt, egy vagy két teljes főpróba után a dolgok sokkal rendezettebé válnak.” – írja a The Guardianban Mike Evangelist, aki maga is volt tevékeny résztvevője Jobs prezentációs munkájának. Természetesen - s ezt már én teszem hozzá – az utolsó két napot Jobs több hetes szigorú egyéni felkészülése előzte meg minden esetben.

Egy, a Kreatívval közös prezentációszokás-felmérésem során kapott válaszok szerint a prezentációkra való saját felkészülését, és felkészültségét a döntőképp a magyar marketingkommunikációs szakmát képviselő válaszadók 85 százaléka értékeli átlagon felülinek.  Ehhez képest 21%-uk semmi időt nem tölt próbával prezentáció előtt, 30 százalékuk pedig maximum 1 órát szám erre. Vagyis öt prezentálóból négy tartja jobbnak magát a többieknél, ugyanakkor minden ötödik előadó negligálja a próbát, egyharmaduk meg imitálja azt. Ők nyilván istenadta tehetségek.

KÉZ.jpg

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://message.blog.hu/api/trackback/id/tr406721535

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása