HTML

Kaszás György

kreatívigazgató, tréner és coach

Marketingkommunikációs és kreatív gondolkodás témákban szakmai fórumok gyakori előadója, szakmai könyvek szerzője.

Áll az idő vasfoga

2014.04.27. 21:10 Kaszás György Címkék: kreativitás Kritika Reklám Reklámkritika

Mindenekelőtt lassan görgesd lefelé az oldalt, és vess, kérlek, egy pillantást a következő képre!

fog1.jpg

Mit gondolsz, mi ez? Összetört lázmérőből kiszökött higany? Összegyúrt sztaniolpapír? Vagy csontig lejött a festék a fehér Rolls-om egy pontjáról, és kivillan a fém? Nem, az nem lehet. Nincs ugyanis Rolls-om, de ha lenne, ez akkor sem fordulhatna elő vele. De akkor mi a fene lehet ez?

Nem vagy biztos a tippedben, ugye? Vagy egyáltalán nincs is tipped? Hadd segítsek!

Fog2.jpg

Azért ez a sérült műfogsor már eligazít valamelyest, nemdebár? Ezek szerint az a két kis izé ott középütt nem egyéb, mint egy kettétört fog. De milyen fog, na de milyen? Úgy is van! Vasfog! Következő kérdésem: kinek a, minek a vasfoga? Bingó!!! Az idő vasfoga! Te ráhibáztál, de hogy én honnan tudom ezt ilyen megátalkodott biztonsággal? Értékes segítségem van ám nekem!

Mindjárt mutatom is:

 Fog3.jpg

 

 

Hű, haver, hogy ez a Terranova nemesvakolat micsoda egy szuper házbevonat! Ennél már csak egy valami a szuperebb: a reklámja neki. Olyan szuper, hogy egyúttal az indirekt választ is tartalmazza az oly sokszor elkerülhetetlenül feltett, szofisztikált újságíró-gyakornoki kérdésre. Az Ön véleménye szerint lehet-e jobb a reklám, mint a termék, amelyet hirdet? Igen, igen, igen és megint csak igen!!!

Hiszen látjuk a hirdetésen a meggyőző bemutatást, hogy hát, hiszen a vakolat totál lenullázta a szerencsétlen vasfogat (a fősor szerénykedik: nem csupán elvásott, de szanaszéjjel törött), miközben a vakolat felületén méla karc sem nem keletkezett.  Terranovaian makulátlan maradt az, mélyen tisztelt publikum! Még az egyik lehetséges al-célcsoportot képező ún. nagyon-félhülye-tataroztatók/építtetők is láthassák eztet, hiszen a kedvükért a mindenre gondoló reklámozó (nagy köszönet neki ezért) félreérthetetlenül bekarikáztatta azt a felületet, amelyen az idő vasfoga nem fog.

 

(Érteeeed? Nem fog. Hehehe.) Nyilvánvaló, hogy a többi felületen sem fog, érted, ugye, hehehe, feltehetőleg a többi felület azért nincsen is jól bekeretezve, mert a többi felület nyilvánvaló.

Látjuk még a hirdetésen a sérült vasrágószervet is, amellyel aztán mostan az a szegény, szerencsétlen idő nyilván kénytelen elmenni a vasfogtechnikushoz, úgy is köll neki, minek harapdálja a Terranovát itten egyre-másra. Most aztán várhat otthon tétlenül, amíg elkészül az a vasfog, mert hát az idő vasfog nélkül, ugyebár, félkarú óriás.

Te, haver! Hát, hiszen ez buli! Az idő, melynek meggondolatlanul Terranovára fájt a vasfoga, most jól rácseszett a pákosztosságára! Addig, míg vissza nem kapja a protkóját, nem tud bennünket se csócsálni, addig ki van írva betegállományba! Addig nem telik! Mi meg addig nem öregszünk egy percet sem!

Te, haver! Nem telik az idő! Áll! A szóban forgó hirdetés is egyértelműen bizonyítja ezt. Addig, míg világszerte – lassan bár, de - megy valamerre a reklámkreativitás, új trendek jönnek, magukba építve a legújabb kulturális, művészeti hatásokat, sugallva IQ-t, szellemet, addig nálunk áll az idő.

Áll, áll, áll.

… Írtam ezt a reklámkritikát 2005-ben egy akkori reklámkreativitási bravúrról. Ezt csak azért fontos megjegyeznem most, 2014-ben, mert születhetett volna ma is pontosan ugyanulyen egy mostani opusról.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://message.blog.hu/api/trackback/id/tr966093340

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.