HTML

Kaszás György

kreatívigazgató, tréner és coach

Marketingkommunikációs és kreatív gondolkodás témákban szakmai fórumok gyakori előadója, szakmai könyvek szerzője.

A RAJZOS FORGATÓKÖNYV

2014.09.16. 19:19 Kaszás György Címkék: prezentáció tréning tervezés forgatókönyv felkészülés

A képes forgatókönyv a diasor megtervezésének egyszerű eszköze. A diasor vázlatát, képi és szöveges tartalmát, sorrendjét, továbbá az egyes diák alatti mondandót tartalmazza könnyen kezelhető formátumban.Ez az első olyan pont a felkészülési folyamat során, amikor felskiccelve egyben látod a majdani prezentációd vagy előadásod anyagát.

SB.jpg

                                           Egy prezentáció-storyboardom első oldala

„Storyboard nélkül a prezentáció egy ló nélküli szekér. Fogalmad sincs, hogy mi és merre fogja húzni azt.” – írja Geetesh Bajaj PPT szakértő. És ez itt a lényeg. Rajzos forgatókönyv nélkül a továbbiakat vagy az igénytelenség, vagy a tétova és hosszan tartó, zsákutcákkal tarkított próbálkozás jellemzi, sok-sok értékes idő elfecsérlésével.

És mégis, a lehető legkivételesebb esetekben találkozom a gyakorlatban olyan előadókkal, akik a felkészülésük során storyboarddal dolgoznának. Ezért aztán a prezentációknak nincsen dizájnja, nincsen képi kommunikációja, esztétikuma. Ami van, az a beépített elrendezésekbe beírt szövegcunami, a szükséges (és sokszor szükségtelen) képekkel, képi elemekkel, emblémákkal szerencsétlenül feldíszítve. (Jobban mondva: összedíszítve.) Esetlenség és esetlegesség.

Miért fontos a forgatókönyv?

Nyilván azért, hogy a fentieknek még az esélyét is kizárhassuk. Bővebben fogalmazva pedig érvek sora áll a prezentáció-forgatókönyv mellett. Miért is dolgozunk tehát storyboarddal?

  • Mert a prezentációtervezés hatékony és koncentrált eszköze.
  • Mert még a végleges kidolgozás előtt egyben mutatja meg azt, hogy a tervezett anyagod hogyan fog kinézni.
  • Mert vizualizál, és ezzel még kerekebbé, tisztábbá, áttekinthetőbbé teszi számodra a tervezett mondandódat.
  • Mert a segítségével már ezen a ponton meg tudod húzni az anyagodat, ha esetleg túl sok, vagy túl nehezen követhető, illetve ki tudod egészíteni, ha hiányos. Felfedi az esetleges logikátlanságokat, döccenőket. Ezzel megelőződ azt, hogy a részletes képi kidolgozás során felesleges részleteken dolgozz, és hogy ezáltal kétszer kelljen ugyanazt a munkafolyamatot elvégezned.
  • Erősíti a célfókuszodat: konkrét munkatervként, itinerként működik a formai kidolgozáshoz.
  • Megkönnyíti a diadizájn kidolgozását, amit a „mi szerepeljen a dián és mi nem?”- dilemma megoldása helyett art direkciós / grafikai feladattá tesz.
  • Megóv attól, hogy vaktában próbálkozz a diák kidolgozásakor, s ezzel sok időt takarít meg számodra. Összeállítása rövid időbe telik.
  • Szintén időt spórol azzal, hogy szétválasztja a képi vázlatolás és a kidolgozás fázisait, amelyeket egyébként egyszerre szoktak megpróbálni megcsinálni.
  • A menet közbeni csapatkonzultáció kiváló eszköze.

Mindezek okán az én prezentációs munkám dizájnfázisa minden esetben a storyboard elkészítésével kezdődik. Már ennek során érvényesülnek a diadizájn legfontosabb szabályai, amelyek a végső formát meghatározzák.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://message.blog.hu/api/trackback/id/tr46704181

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.