HTML

Kaszás György

kreatívigazgató, tréner és coach

Marketingkommunikációs és kreatív gondolkodás témákban szakmai fórumok gyakori előadója, szakmai könyvek szerzője.

YNSIGHT

2015.05.12. 15:13 Kaszás György Címkék: kreativitás insight Reklám Y generáció

A 13-as tényleg szerencsétlen szám. Egy, az Y generációval kapcsolatos témában 13 magyarországi reklámügynökség kreatívigazgatóját kérdeztem meg. Három kérdést tettem fel nekik, amelyek mindegyikére igennel vagy nemmel felelhettek. Őszinteséget kértem, cserébe névtelenséget ígértem. A kérdések a következők voltak:

  1. Van-e házon belül Y generációs szakemberük, aki insight-szinten érti a saját korosztályát?
  2. Ha nincs, akkor dolgoznak-e Y generációs konzultánssal?
  3. Ha nem, akkor foglalkozik-e az ügynökségük bármilyen módszerrel, kiemelten, direktben az Y generációs insighttal?

Mit mondjak, szó szerint nemes tapasztalatokra tettem szert. A 13 kreatívdirektortól egységesen 3-3 nemet kaptam vissza.

Titkolni kár, nem lepődtem meg. Sőt előre tudtam ezt az eredményt. Miből? Először is abból, hogy egyetlen olyan, fiataloknak szóló magyar reklámot nem tudok megemlíteni, amely valóban a fiatalokhoz szólna. Sőt kínosan, bántóan semlegesek, közhelyesek az „ifjúsági témájú” üzenetek. Hadd emlékeztessek kiváló példaként a tavalyi, fiatalok pezsgőfogyasztását népszerűsíteni kívánó ügyefogyottságra (https://www.facebook.com/akisadrenalinjatek/photos/a.166264916917732.1073741826.151455231732034/250644001813156/?type=1&theater)!  

Másodszor pedig az insighthiány a magyar reklám általános jellemzője. Ettől pusztít az a sok se íze – se bűze hirdetmény, mindenféle korcsoport megkülönböztetés nélkül. Miért pont az Y generációs célcsoportnak szánt üzenetek lennének pontosak, relevánsak?

Kérdéseimet ellenőrző céllal tettem fel. Írni szerettem volna ugyanis az Y generáció marketingkommunikációs fontosságáról. Arról, hogy ez a korcsoport már ma is a fogyasztói erő szignifikáns részét képezi. Arról, hogy hatásos, hatékony megszólításuk minden reklámozó és reklámügynökség életének alapvető feltétele. Arról hogy milyen szuper, kreatív, élvezetes dolog velük kommunikálni, számukra kitalálni élményeket, aktivitásokat, amelyek nyomokban sem hasonlítanak a számos reklámcsináló által még ma is művelt, működésképtelen üzenetgyártásra.

Már nem szeretnék írni erről. Célja- és okafogyott. Csak a tapasztalatomat osztottam meg itt. Azt, hogy a 13 darab homogén válasz a nagy egészet reprezentálja, mindenféle kétségtől mentesen. Márpedig soha nem lép be az Y generáció ajtaján az, aki nem nyitja ki azt.

Hölgyeim és uraim: a jelek szerint a magyar reklámcsinálókat nem érdekli – NEM ÉRDEKLI! – közelebbről az a célcsoport, amely egyre erősebben lehetne a jövőjük biztosítéka. Mit is mondhatnék erről? Semmit. Igazán.

ajto2.jpg

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://message.blog.hu/api/trackback/id/tr237453886

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása